dinsdag 1 september 2015

Dorpshuis van Oost-Knollendam !!

Op 3 oktober a.s. speelt André Manuel zijn voorstelling “Het Geval Apart” in het Dorpshuis van Oost-Knollendam !!

André Manuel had geen betere titel voor zijn nieuwe show kunnen kiezen, want een geval apart is hij zeker. Al 25 jaar staat de Tukker bekend als de bikkelharde satiricus. De shows van deze compromisloze bulldozer zit vol incorrecte schimpscheuten, harde grappen en beledigingen. Maar Manuel zet ze zo slim en functioneel in dat je weinig anders kunt dan de conclusie van de Volkskrant onderstrepen: ‘’André 
Manuel is een van de interessantste cabaretiers in Nederland.’’

Sinds de aanslagen in Parijs – en de daaruit voortvloeiende discussies over vrijheid van meningsuiting en zelfcensuur – heeft André’s programma opeens een andere lading gekregen. “In de laatste recensies kwam telkens het woord ‘urgent’ voor. Dus ik het woordenboek pakken. En ja, het klopt hoor. Ik merk het aan het publiek, en aan mijn eigen energie. Ik ben nog meer gefocust op het verhaal dat ik wil vertellen. Die aanslagen kon ik natuurlijk niet voorspellen, maar ik probeer altijd super actueel theater te maken. En dit is hét onderwerp van nu. Het is nog lang niet voorbij, gaat alleen maar groter worden. We zijn gewoon allemaal weer even met de neus op de feiten gedrukt.”

Er zijn nog enkele kaarten beschikbaar. Mail secretaris@pook-oostknollendam.nl of bel 06-20275625